Stichting Het Boodschappenhoekje Almere is een besloten groep bedoelt voor de minima in Almere en met name Almere Haven. Worstel je zelf om rond te moeten komen. Herken je je daarin, dan kun je jezelf opgeven als cliënt via het aanmeld formulier voor hulpvraag.
Wat bieden wij:
Wij bieden onze cliënten goedgevulde tassen om de ergste nood te ledigen
Week tas. Dit zijn gevulde tassen met verse producten. Meestal wel kort aan de datum maar hiermee gaan we ook de voedselverspilling tegen.
Maand tas. Deze tas is gevuld met houdbare producten en wordt 1 keer per maand uitgegeven.
Feest tas. Naast de uitgifte van de wekelijkse vers-tassen en de maandelijkse houdbaar pakketten, geven we ook op speciale dagen iets extra’s uit. Met kerst en Pasen zijn er de kerst en paaspakketten, dit zijn de luxere pakketten om de feestdagen ook feestelijk door te komen. Met sinterklaas zijn er voor de jonge kinderen kleine traktaties, met vader- en Moederdag verstrekken we leuke attenties en natuurlijk vergeten we ook dierendag niet
Heb je zelf wel eens boodschappen over en wil je die graag aan iemand geven, die het goed kan gebruiken, dan kun je je als aanbieder opgeven via het aanmeld formulier voor aanbieders
Hieronder onze regels. Lees deze goed door voordat je je aanmeld!
Onze regels
1 Facebook.
Stichting Het Boodschappenhoekje Almere maakt gebruik van Facebook. Het hebben van een Facebook account is dan ook een vereiste. Boodschappen worden wekelijks gratis aangeboden aan onze cliënten in de vorm van een boodschappentas. Ook kunnen cliënten na goedkeuring van een beheerder zelf gratis boodschappen of maaltijden aanbieden.
2 Aanmelden hulpvraag.
Om Cliënt te worden dien je je hier aan te melden. Na het beoordelen van de antwoorden wordt er besloten of je in de doelgroep valt. Helaas kunnen we geen cliënten toelaten, die een pas hebben van de Voedselbank Almere. Ook als je al bij een andere stichting voedsel hulp krijgt, kan je geweigerd worden. De Stichting behoud zich het recht voor om aanvullende informatie of bewijsstukken op te vragen.
3 Boodschappentassen.
Deze worden aangeboden via advertenties op de facebook groep Het Boodschappenhoekje Almere. Deze tassen worden door de Stichting samengesteld op basis van aanbod. Na toelating kunnen cliënten mee loten op deze advertenties. In de advertentie staat waar, wanneer en hoe de boodschappentas opgehaald moet worden en wanneer en hoe laat er geloot wordt.
4 Andere boodschappen
Cliënten van de Facebookgroep Het Boodschappenhoekje Almere kunnen zelf boodschappen aanbieden aan onze cliënten. Zij kunnen na goedkeuring van het beheer een advertentie plaatsen met daarin een beschrijving van wat er aangeboden wordt en waar, wanneer en hoe laat het opgehaald moet worden.
5 Wat mag aangeboden worden
Maaltijden-versproducten-houdbare producten- diervoeder-verzorging producten-schoonmaakmiddelen. Alles wat hier niet aan voldoet mag dus NIET aangeboden worden.
6 Verplichtingen
Indien en cliënt mee loot op een advertentie dan verplicht hij/zij zichzelf om ook daadwerkelijk op de afgesproken plaats, datum en tijd zijn/haar boodschappentas of boodschappen op te halen. Indien een cliënt is ingeloot en toch niet kan langskomen op de afgesproken tijdstip, dan moet dat ruim op tijd afgezegd worden en in iedergeval VOORDAT het ophaalmoment start. Zonder bericht of zonder geldige reden niet komen opdagen levert 1 strafpunt op. Bij 2 strafpunten wordt je voor 4 weken niet ingeloot. Bij herhaling behoud de Stichting het recht om je te verwijderen als cliënt.
7 Ophalen
Cliënten dient zelf hun boodschappentas/boodschappen op te halen. Het is mogelijk dat incidenteel iemand anders dit doet, maar dan gaat dit altijd in overleg met de adverteerder.
8 Verwijderen cliënten
De stichting houd zich het recht voor om cliënten te verwijderen van de Facebook pagina’s. Dit kan zijn op basis van behaalde strafpunten of andere misstanden. Wij en beheerders van diverse stichtingen hebben geregeld contact met elkaar. Misstanden geven we , indien nodig aan elkaar door.